Освітня програма ЖДНЗ №26 на 2023-2024 н.р.

01.Вер.2023
Освітня програма ЖДНЗ №26 на 2023-2024 н.р.
ПОГОДЖЕНО

Педагогічною радою Житомирського

дошкільного навчального закладу № 26

Протокол № 1  від 30.08.2023 р.

 

             ЗАТВЕРДЖЕНО

Завідувач Житомирського

дошкільного навчального

закладу №26

____________ Ніна  НАРБУТ

 

 

 

Освітня програма

Житомирського  дошкільного навчального закладу  №26

Житомирської міської об’єднаної територіальної громади

на 2023/2024 навчальний рік

 

Організацію освітнього процесу в закладі дошкільної освіти в 2023/2024 навчальному році буде здійснено  відповідно до нормативно-правових актів:

законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та інших; Указу Президента України «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України» від 16.03.2022 № 143; постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про заклад дошкільної освіти» від 12.03.2003  № 305 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 № 86); постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти» від 10.04.2019 № 530 (зі змінами); розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти» від 07.04.2023 № 301-р; Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 № 805 (чинне з 01.09.2023); Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016  № 234, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 р. за № 563/28693; наказу ДСЯОУ «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти» від 30.11.2020 р. № 01-11/71; Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України (https://drive.google.com/file/d/1B-dJsxlljilNxfuy3jjq5n4ZVPeo4gZ8/view) листів Міністерства освіти і науки: «Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компоненту дошкільної освіти» (від 16 березня 2021№1/9-148), «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 16.03.2012 №1/9‑198), «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 28.05.2012 №1/9-413), «Про розроблення програм для дошкільної освіти» (від 28.02.2013 №1/9-152), «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» (18.09.2014 №1/9-473), «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (від 25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 №1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (від 19.04.2018 №1/9‑249), «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році» (від 10 серпня 2021 №1/9-406), «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі у закладів освіти у 2023/2024 навчальному році» (від 14.08.2023 № 1/12038-23), «Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти» (від 25.06.2020 № 1/9-348), «Щодо організації діяльності інклюзивних груп в закладах дошкільної освіти» (від 13.11.2018 №1/9-691), «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти» (від 12.12.2019 № 1/9-765), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 №1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (від 19.04.2018р. №1/9‑249) ,  «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 №1/11-1491); «Щодо забезпечення  освіти  осіб  з  особливими  освітніми  потребами»; (15.06.2022  №  1/6435-22) ;  «ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА ОБЛАДНАННЯ УКРИТТІВ» (від  20.06.2023№ 1/8820-23  ); «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» листа ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2; власного статуту, Стратегію розвитку закладу на період 5 років та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

 

Мета програми:

створення інтегрованої освіти, що реалізує право кожної дитини на якісну і доступну освіту, яка забезпечує організацію життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому періоді.

 

Завдання програми:

сформувати мінімально достатній та необхідний рівень освітніх компетентностей дитини перших 6(7) років життя, що забезпечить її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі.

 

Зміст освітньої програми передбачає:

  • формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;
  • виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
  • утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;
  • розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

 

Навчальний рік у ЖДНЗ №26  починається 1 вересня 2023 р. і закінчується 31 травня 2024 р., літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня 2024 р.

У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний навчальний тиждень. Заклад працює з 07.00 до 19.00. Режим роботи 11 груп – 07.30 – 18-00 год., режим роботи 2 груп –  07.00– 19.00 год.

 

Для підвищення якості дошкільної освіти, формування стійкої мотивації педагогів до самоосвітньої та творчої діяльності в умовах оновленого змісту освітнього процесу і викликів сьогодення та відповідно до Стратегії розвитку «ЖДНЗ № 26» на 2021-2025 р.р., досягнень, виявлених недоліків, запитів батьків та державних вимог, педагогічний колектив визначає такі пріоритетні змістові напрями освітньої діяльності на 2023-2024 навчальний рік:

1.Формувати  в дошкільників свідоме ставлення до власної безпеки, навичок безпечної поведінки та збереження життя та здоров’я(фізичного, психологічного, емоційного).

2.Продовжити  роботу по формуванню основ національної свідомості дошкільника шляхом розширення знань про історичне минуле та сучасне життя рідного краю  його  природні багатства, екологічної свідомості  маленьких громадян України.

3.Удосконалювати роботу щодо продукування мовленнєвої компетентності дошкільників шляхом переказу  літературних творів.

У ЖДНЗ №26  функціонує 13 груп:

1 група раннього віку (від 2 до 3 років),

2 других молодших групи (від 3 до 4 років),

2 середніх групи (від 4 до 5 років),

2 середніх групи (від 4 до 5 років) – спеціальні для дітей з порушенням мовлення,

2 середніх групи (від 4 до 5 років) – спеціальні для дітей із затримкою психічного розвитку,

2 старших групи (від 5 до 6(7) років),

1 старша група (від 5 до 6(7) років) – спеціальна для дітей з порушенням мовлення,

1 старша група (від 5 до 6(7) років) – спеціальна для дітей із затримкою психічного розвитку,

2 інклюзивні групи.

Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей мікрорайону: групи повного дня – 13.

Реалізацію змісту освітньої програми здійснює команда педагогів: завідувач, вихователь-методист, вихователі, інструктори з фізичної культури, вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи, керівники музичні, соціальний педагог, практичний психолог, керівники гуртків, асистенти вихователів.

 

Зміст освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція) і реалізується відповідно до програм розвитку, навчання, виховання дітей.  У освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової  Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами:

 

Назва

групи

               Назва програми, посібника Реквізити програми
комплексна парціальна для дітей з особливими потребами
Група раннього віку №1 «Малятко»

(від 2 до 3р.)

1.«Українське дошкілля» 1. Програма розвитку дитини дошкільного віку

«Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за заг.ред.

О.В.Низковської – Тернопіль «Мандрівець». -256 с.; протокол №6 від 03.12.2021 зареєстр. у Каталозі за №1.0025-2021

 

2. Парціальна  програма для    закладів дошкільної освіти «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» /

Н.Гавриш, О.Пометун. К.,

2019. 23 с., лист Державної наукової установи «Інституту модернізації змісту освіти МОН України від 12.-2.2019,

№ 22- 1/12-Г-46

 

3. Парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку «Комп’ютерна грамота для малят»/В. В. Семизорова, О. В. Вайнер, О. М. Болотова. – Тернопіль: Мандрівець, 2019. — 112 с.,

Лист ІМЗО від 04. 05. 2018 р. № 22.1/12-Г-236.

 

4. альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку

«STREAM освіта, або  

Стежинки у  Всесвіт»,

наук.керівник Крутій К.Л.,

ЛІПС, 2019, с.146,

Лист від 14.07. 2020 № 22.1/12-Г-274

 

5.Парціальна програма з національно-патріотичного виховання для дітей середнього та старшого віку «Моя –країна Україна», авт.Гавриш Н.В., Косенчук О.Г., Піроженко Т.В. видавництво «Ранок», Пр.№4 від 29.06.2022 р. Зареєстров. у Каталозі за №1.0013-2022

 

6. Програма розвитку дітей дошкільного віку із

затримкою психічного

розвитку від 3 до 7 років

«Віконечко», Сак Т.В.,

Прохоренко Л.І., Соколова

Г.Б., Дмітрієва М.В., К: 2018.-

236 с., наказ МОН від 24.07.2018 №802

 

7. «Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: методика формування». Навчально-методичний посібник для дітей з порушеннями мовлення, Брушницька І.М., Рібцун Ю.В., Ліпс: 2019. – 144с.,  Лист ІМЗО від 19.04.2019 №22.1/12-Г-231

 

8. «Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: діагностичний комплекс».

Навчально-методичний посібник для дітей з порушеннями мовлення, Брушницька І.М., Рібцун Ю.В., Ліпс: 2019. – 124с.,  Лист ІМЗО від 19.04.2019 №22.1/12-Г-232

 

9. «Скарбниця моралі». Програма з морального виховання дітей дошкільного віку (видання 2-ге оновлення зі змінами і доповненнями) Лохвицька Л.В., Мандрівець: 2020. – 96 с., Лист ІМЗО від 08.11.2019 №22.1/12-Г-1054

 

10.Дитяча хореографія. програма хореографічної діяльності дітей від 3-х до 7-ми років. Навчально-методичний посібник, Шевчук А.С., «Мандрівець», Лист ІМЗО від 18.05.2020 №22.1/12-Г-282

11.Англійська мова за методикою асоціативних символів для старшого та молодшого віку (від 5до 10 років) закладів дошкільної та загальної середньої освіти. Навчальна програма, С.Гунько, С.Бацмай, протокол №8 засідання експертної комісії з іноземних мов від 06.07.2023 р. Зареєстров. у каталозі за №1.0034-2023

 

 

 

 

 

Друга молодша група №1 «Квіточка»

(від 3 до 4 р.)

1.«Українське дошкілля»  

2.«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»

Друга молодша група №2 «Бджілка» (від 3 до 4 р.) 1.«Українське дошкілля»  

2.«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»

Середня група №1 «Ромашка»

(від 4 до 5 р.)

1.«Українське дошкілля» 2.«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»

5. «Моя –країна Україна»

Середня група №2 «Дзвіночок»

(від 4 до 5 р.)

1.«Українське дошкілля» 2.«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»

11.«Скарбниця моралі»

Старша група №1 «Сонечко» (від 5 до 6 (7) р.) 1.«Українське дошкілля» 2.«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»

3.«Комп’ютерна грамота для малят»

Старша група №2

«Капітошка»   (від 5 до 6 (7) р.)

1.«Українське дошкілля» 2.«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»

 

3.«Комп’ютерна грамота для малят»

 

4. «STREAM – освіта, або  

Стежинки у  Всесвіт»

Логопедична група №1 «Калинка» (від 5 до 6 (7) р.) 1.«Українське дошкілля» 2.«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»

 

7. «STREAM – освіта, або 

Стежинки у  Всесвіт»

 

7.«Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: методика формування».

 

8.«Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: діагностичний комплекс».

Логопедична

група №2

«Казка»

(від 4 до 5 р.)

1.«Українське дошкілля» 2.«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» 7.«Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: методика формування».

 

8.«Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: діагностичний комплекс».

 

Логопедична група №3 «Усмішка» (від 4 до 5 р.) 1.«Українське дошкілля» 2.«Дошкільнятам –  освіта для сталого розвитку» 7.«Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: методика формування».

 

8.«Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: діагностичний комплекс».

 

Логопедична №4

«Віночок»

(від 5 до 6(7) р.)

1.«Українське дошкілля» 2.«Дошкільнятам –  освіта для сталого розвитку» 7.«Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: методика формування».

 

8.«Комунікативний компонент мовленевої діяльності у дітей: діагностичний комплекс».

 

ЗПР група №1

«Пізнайко»

(від 4 до 5 р.)

2.«Дошкільнятам –  освіта для сталого розвитку» 6. «Віконечко»
ЗПР  група

№2

«Теремок»

(від 5до 6 р.)

2.«Дошкільнятам –  освіта для сталого розвитку» 6. «Віконечко»
Середні

групи №1, 2;

старші групи №1, 2

Джегерей Т.В. (керівник гуртка англійської мови «Happy English»)  «Англійська мова за методикою асоціативних символів для старшого та молодшого віку»
Середні

групи №1, 2;

старші групи №1, 2

Аврамчук Ю.В. (керівник гуртка художньо-продуктивної діяльності «Маленькі художники») Авторська програма
Старші групи №1, 2 Миколайчук О.С.

(керівник спортивного гуртка «Веселий м’ячик»)

Авторська програма
Старші групи №1, 2 Мичківська В.П.

(керівник хореографічного гуртка «Квіти України»

Дитяча хореографія

 

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2023/2024 навчальному році розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України.

 

Обсяг навантажень та очікувані результати

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Під час складання розкладу занять враховується їхнє домінуюче навантаження на дитину (психічне, фізичне, емоційне), передбачається раціональне чергування видів діяльності на кожному з них та доцільне використання місць для проведення занять (зокрема, спортивної та музичної зали, корекційних кімнат, ігрового, спортивного майданчика, квітника тощо). Освітній процес організовується за освітніми лініями, видами діяльності, тематичними розділами відповідно обраних закладом програм розвитку дітей дошкільного віку. Обрані закладом освітні програми розроблені відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти як державного освітнього стандарту.

Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців, а також  забезпечує оптимальні фізичні та інтелектуальні навантаження з метою охорони здоров’я та покращення фізичного, психо-емоційного стану та соціального благополуччя дитини. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

 

Розподіл  занять на тиждень на дитину у групах загального розвитку ЖДНЗ на 2023/2024 навчальний рік

 

Види діяльності

за освітніми лініями

Кількість занять на тиждень за віковими групами
перша молодша

(від 2 до 3 років)

друга молодша (від 3 до 4 років) середня

(від 4 до 5 років)

старша

(від 5 до 6 років)

Ознайомлення із соціумом 1 2 2 3
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 2
Художньо-продуктивна діяльність  (музична, образотворча, театральна тощо) 4 4 5 5
Сенсорний розвиток 2
Логіко-математичний розвиток 1 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2 3 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток* 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 12 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків 3 4 5
Максимальна кількість занять на тиждень 10 11 12 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)** 1,4 2,7 4,0 8,3

 

 

Форми організації освітнього процесу

У освітньому процесі ДНЗ використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, дитячий туризм, свята та розваги, гуртки тощо. Вони можуть бути організовані фронтально, підгрупами, індивідуально залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріально-технічного забезпечення закладу, професійної майстерності педагога. Основною формою організованої навчальної діяльності дітей є заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін.).

Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

– у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

– у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

– у середній групі –20 хвилин;

– у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10  хвилин.

Організація проведення освітнього процесу у спеціальних групах для дітей з порушенням мовлення та дітей із затримко психічного розвитку мають свою специфіку.

Вчителем-логопедом, або вчителем-дефектологом, відповідно,  і вихователями у спеціальних групах для дітей з порушенням мовлення, затримкою психічного розвитку проводяться ігри-заняття з формування мовленнєвої діяльності, розвитку психічних процесів, які мають єдину корекційно-розвивальну спрямованість.

Вчитель-логопед, проводить:

  • фронтальні ігри-заняття – з усіма дошкільниками групи упродовж 25 хв.;
  • підгрупові ігри-заняття – з 4-6 особами (залежно від логопедичного висновку та наповнюваності групи) упродовж 25 хв.;
  • індивідуальні  ігри-заняття – з однією дитиною 10-15 хв.

Вчитель-дефектолог, проводить:

  • підгрупові ігри-заняття – з 4-6 особами (залежно від висновку ІРЦ та наповнюваності групи) упродовж 20-25 хв.;
  • індивідуальні  ігри-заняття – з однією дитиною 10-15 хв.

Організована навчальна діяльність дітей у формі занять планується переважно у першу половину дня. В окремих випадках допускається проведення занять з фізичної культури у другій половині дня. Елементи навчальної діяльності включаються також до інших форм роботи з дітьми в повсякденні (ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота, спостереження, господарсько-побутова праця тощо). З огляду на те, що провідною у дошкільному віці є ігрова діяльність, гра широко використовується у освітньому процесі ДНЗ як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод розвитку, виховання і навчання в інших організаційних формах. Пріоритет надається творчим іграм (сюжетно-рольові, будівельно-конструктивні, ігри-драматизації та інсценівки, ігри з елементами праці та художньо-творчої діяльності) та іграм з правилами (дидактичні, інтелектуальні, рухливі, хороводні тощо). Упродовж усього дня організовуються різні види ігор з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, змісту попередніх і наступних форм роботи, сезонних умов, ступеня фізичного та інтелектуального навантаження на дітей. Самостійна діяльність дітей організовується в усіх вікових групах щодня в першій та другій половині дня. Протягом дня поєднуються різні за змістовою направленістю її види (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.) та поступово залучаються до участі в них всі діти групи. Зміст та рівень самостійної діяльності дітей залежать від їхнього досвіду, запасу знань, умінь і навичок, рівня розвитку творчої уяви, самостійності, ініціативи, організаторських здібностей, а також від наявної матеріальної бази. Організоване проведення цієї форми роботи забезпечується як безпосереднім, так і опосередкованим керівництвом з боку вихователя. Індивідуальна робота з дітьми як самостійна організаційна форма проводиться з дітьми всіх вікових груп у вільні години (під час ранкового прийому, прогулянок тощо) в приміщеннях і на свіжому повітрі. Вона організовується з метою активізації пасивних дітей, додаткових занять з окремими дітьми (новенькими, тими, що мають часті пропуски через хворобу, інші причини та гірше засвоюють програмовий матеріал). Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними освітніми напрямами залежно від бажань, інтересу дітей та домірно їх особливостей.

 

Гуртки за інтересами:

Додатковою самостійною організаційною формою освітнього процесу в ДНЗ є гуртки за інтересами. Її мета: задовольняти потреби та інтереси дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. Гуртки  організовуються з урахуванням інтересів та здібностей самих вихованців, запитів батьків, наявних матеріальних умов та кадрового забезпечення. Зміст гурткової роботи визначається парціальними програмами, рекомендованими МОН України або авторськими програмами, які складаються керівниками гуртків на основі Базового компоненту дошкільної освіти, власної педагогічної діяльності, вивчення досвіду інноваційної діяльності, обов’язково узгоджується з освітньою програмою, затвердженою МОН України, за якою працює заклад. Заняття в гуртках за інтересами переважно планується в другій половині дня. Тривалість їх відповідає зазначеним вище нормам для навчальних занять гурткової роботи і становить – 15-25 хв. залежно від віку дітей, а періодичність проведення становить 1-2 рази на тиждень. День проведення гурткової роботи визначено у розкладі занять кожної вікової групи. Наповнюваність гурткових груп – 10-15 осіб на одному занятті та відвідування однією дитиною одного гуртка на день. У загальному розкладі гурткових занять раціонально узгоджуються заняття гуртків різних профільних напрямків для дітей різних вікових груп.

У поточному навчальному році в закладі функціонують гуртки:

– «Маленькі Художники» з художньо-продуктивної діяльності  для дітей старших, середніх груп 2 заняття на тиждень;

– «Веселий м’ячик» з навчання гри у баскетбол для дітей старшого дошкільного віку 2 заняття на тиждень;

У закладі впроваджується інноваційна освітня діяльність: досвід

В.Сухомлинського (організація прогулянок, хвилинки милування),

С.Русової (методи організації національно-патріотичного виховання),  «Розвиток зв’язного мовлення дошкільнят» та інтелектуальні карти  за Н.В. Гавриш, технологію фізичного виховання дітей М.Єфименка «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей», технологію К.Крутій «Освітня подорож», таблиці для навчання дітей розповіданню К.Крутій та О.Білан, методику розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання. (автор – Шульга Л.), методику вивчення математики за допомогою блоків Золтана Дьєнеша, елементи технології «Казкові лабіринти гри» В.Воскобовича (у вигляді розвиваючих ігор Геоконтів), коректурні таблиці за Н.Гавриш, О.Безсоновою; дидактичні ігри та посібники у вигляді лепбуків та кілець Лулія, камінців Марблс, паличок Кюізенера, розвивальні ігри Нікітіних, іграшки-образи букв для вивчення звуків рідної мови;  пошуково – дослідницьку діяльність за STREM технологією, методи ейдетики (мнемотехніку, друдли та ін.), віршоскладання (верлібр, сінквейн), елементи сендплей, сторітелінг,  казкотерапії, фототерапії, методи кінезології, арттерапії (мандала, ароматерапія, артленд, музикотерапія, танцювальна терапія), логоритміка, основи проектних технологій, елементи музейної педагогіки; нетрадиційні заняття у формі подорожей, квестів, геокешингів, віртуальних екскурсій, дослідницьких експедицій. В закладі також триває робота по вивченню передового педагогічного досвіду, досвіду роботи педагогів.

 

Перспективи виконання програми:  сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі.

 

Основні показники реалізації освітньої програми

Виконання освітньої програми дасть змогу:

  • удосконалити організацію освітнього процесу в закладі з метою забезпечення ефективної реалізації завдань державного стандарту;
  • забезпечити формування у дітей дошкільного віку мотивації до пізнавальної діяльності та саморозвитку;
  • створити умови для якісного соціально-емоційного розвитку дитини дошкільного віку як запоруки  успішної самореалізації на наступному етапі життя в початковій ланці школи;
  • забезпечити компетентнісний підхід до освітнього процесу;
  • забезпечити збереження психічного здоров`я дітей, раннього дитинства;
  • задовольнити освітньо-культурні потреби здобувачів освіти;
  • удосконалити систему підвищення професійної майстерності педагогів,  надаючи пріоритет самоосвіті;
  • упровадження в освітню практику інноваційних технологій, сучасних інформаційних і комунікаційних технологій;
  • упровадження ефективних технологій співпраці з батьками в практиці психолого-педагогічного партнерства.