
«Лобно-потиличний обхват» |
Вправа допомагає зосередитися та налаштуватися на навчальний процес, тому чудово підходить для виконання на початку уроку. | Попросіть учнів сісти рівно, а потім покласти одну долоню на лоба, іншу – на потилицю. Потім треба заплющити очі, сконцентруватися на майбутньому занятті та зробити кілька глибоких вдихів-видихів. |
«Слон»
|
Вправа допоможе підняти настрій та розслабитися. | Запропонуйте дітям стати та нахилити голову до лівого плеча. Далі треба:
· витягнути руку (ніби хобот слона); · почати малювати нею горизонтальну вісімку від центру зорового поля і вгору проти годинникової стрілки; · очима треба пильно стежити за кожним рухом пальців. Вправа виконується повільно, по 3-4 рази кожною рукою. |
«Гачки»
|
Активізують зону обох півкуль, утворюється велика кількість нервових шляхів (коміссур), забезпечують причинно-обумовлений рівень мислення. | Спочатку вправи схрестіть щиколотки, як зручно. Потім витягнути руки вперед, схрестити долонями один до одного ,зчепивши пальці в замок , вивернути руки всередину на рівні грудей так , щоб лікті були спрямовані вниз. Перехресно міняти положення рук і ніг . |
«Ковпак мудреця» |
Вправа загострює слух, покращує рівновагу, одночасно підвищуючи розумові та фізичні здібності. | Виконувати її учні можуть стоячи чи сидячі:
· голову треба тримати прямо, але шия та підборіддя при цьому мають бути розслаблені; · треба взятися за вуха так, щоб великий палець опинився з тильного боку, а всі інші – попереду; · виконується масаж вух зверху донизу, а дійшовши до мочки, м’яко масажується і вона. Вправа повторюється чотири рази. |
«Сова»
|
Цю вправу можна виконувати під час уроку для зняття напруження. Вона стимулює приток крові до головного мозку та сприяє поліпшенню уваги. | Станьте перед учнями та запропонуйте їм повторювати за вами наступні рухи:
· праву руку покладіть на лівий м’яз між шиєю та плечем; · стисніть м’яз та починайте поволі повертати голову зліва направо; · потім починайте рух в зворотній бік; · губи складіть трубочкою і на видиху вимовляйте «ух!»; · поміняйте руку, поклавши її на правий м’яз та повторіть вправу. |
«Дзеркальне малювання»
|
Ця вправа здатна зняти напругу з рук та очей, а також допомагає синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. | Покладіть на стіл перед кожним учнем чистий аркуш та попросіть їх взяти в кожну руку по олівцю. А потім можна починати малювати обома руками дзеркально-симетричні малюнки: цифри, літери, квіточки, будь що! |
«Ліхтарики-зірочки»
|
Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги. | Руки витягнуті перед собою. Одна долоню стиснута в кулак, друга — пальці розчепірені. Ритмічна зміна позицій («зірочки запалилися і згасли») |
«Кільця»
|
Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги. | По черзі якомога швидше дитина перебирає пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконують у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку |
«Кулак-ребро-долоня»
|
Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги. | Послідовна зміна позицій на площині столу: долоня, стисла в кулак, долоня ребром на площині столу, розпрямлені долоні на площині столу. |
«Вухо-ніс»
|
Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги. | Лівою рукою беруться за кінчик носа, а правою рукою — за протилежне вухо. Одночасно відпускають вухо і ніс, плескають у долоні, змінюють положення рук «з точністю до навпаки». |
«Велосипед»
|
Вправа спрямована на зняття напруження, покращення настрою, синхронізування роботи півкуль мозку | Вправу виконують у парах. Діти стають одне навпроти одного, торкаються долонями долонь партнера. Здійснюють рухи, аналогічні тим, що виконують ноги під час їзди на велосипеді. |
«Коліно – лікоть»
|
Активізують зону обох півкуль, утворюється велика кількість нервових шляхів (коміссур), забезпечують причинно-обумовлений рівень мислення. | Підняти і зігнути ліву ногу в коліні, ліктем правої руки доторкнутися до коліна лівої ноги, потім теж з правою ногою і лівою рукою. Повторити вправу 8-10 разів. |