Перелік кінезіологічних вправ, у роботі з дітьми

25.Лют.2021
Перелік кінезіологічних вправ, у роботі з дітьми

«Лобно-потиличний обхват»

Вправа допомагає зосередитися та налаштуватися на навчальний процес, тому чудово підходить для виконання на початку уроку. Попросіть учнів сісти рівно, а потім покласти одну долоню на лоба, іншу – на потилицю. Потім треба заплющити очі, сконцентруватися на майбутньому занятті та зробити кілька глибоких вдихів-видихів.

«Слон»

 

 

 

Вправа допоможе підняти настрій та розслабитися. Запропонуйте дітям стати та нахилити голову до лівого плеча. Далі треба:

· витягнути руку (ніби хобот слона);

· почати малювати нею горизонтальну вісімку від центру зорового поля і вгору проти годинникової стрілки;

· очима треба пильно стежити за кожним рухом пальців.

Вправа виконується повільно, по 3-4 рази кожною рукою.

«Гачки»

 

Активізують зону обох півкуль, утворюється велика кількість нервових шляхів (коміссур), забезпечують причинно-обумовлений рівень мислення. Спочатку вправи схрестіть щиколотки, як зручно. Потім витягнути руки вперед, схрестити долонями один до одного ,зчепивши пальці в замок , вивернути руки всередину на рівні грудей так , щоб лікті були спрямовані вниз. Перехресно міняти положення рук і ніг .

«Ковпак мудреця»

Вправа загострює слух, покращує рівновагу, одночасно підвищуючи розумові та фізичні здібності. Виконувати її учні можуть стоячи чи сидячі:

· голову треба тримати прямо, але шия та підборіддя при цьому мають бути розслаблені;

· треба взятися за вуха так, щоб великий палець опинився з тильного боку, а всі інші – попереду;

· виконується масаж вух зверху донизу, а дійшовши до мочки, м’яко масажується і вона.

Вправа повторюється чотири рази.

«Сова»

 

 

Цю вправу можна виконувати під час уроку для зняття напруження. Вона стимулює приток крові до головного мозку та сприяє поліпшенню уваги. Станьте перед учнями та запропонуйте їм повторювати за вами наступні рухи:

· праву руку покладіть на лівий м’яз між шиєю та плечем;

· стисніть м’яз та починайте поволі повертати голову зліва направо;

· потім починайте рух в зворотній бік;

· губи складіть трубочкою і на видиху вимовляйте «ух!»;

· поміняйте руку, поклавши її на правий м’яз та повторіть вправу.

«Дзеркальне малювання»

 

Ця вправа здатна зняти напругу з рук та очей, а також допомагає синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покладіть на стіл перед кожним учнем чистий аркуш та попросіть їх взяти в кожну руку по олівцю. А потім можна починати малювати обома руками дзеркально-симетричні малюнки: цифри, літери, квіточки, будь що!

«Ліхтарики-зірочки»

 

 

 

Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги. Руки витягнуті перед собою. Одна долоню стиснута в кулак, друга — пальці розчепірені. Ритмічна зміна позицій («зірочки запалилися і згасли»)

«Кільця»

 

Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги. По черзі якомога швидше дитина перебирає пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконують у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку

«Кулак-ребро-долоня»

 

Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги. Послідовна зміна позицій на площині столу: долоня, стисла в кулак, долоня ребром на площині столу, розпрямлені долоні на площині столу.

«Вухо-ніс»

 

Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги. Лівою рукою беруться за кінчик носа, а правою рукою — за протилежне вухо. Одночасно відпускають вухо і ніс, плескають у долоні, змінюють положення рук «з точністю до навпаки».

«Велосипед»

 

 

Вправа спрямована на зняття напруження, покращення настрою, синхронізування роботи півкуль мозку Вправу виконують у парах. Діти стають одне навпроти одного, торкаються долонями долонь партнера. Здійснюють рухи, аналогічні тим, що виконують ноги під час їзди на велосипеді.

«Коліно – лікоть»

 

Активізують зону обох півкуль, утворюється велика кількість нервових шляхів (коміссур), забезпечують причинно-обумовлений рівень мислення. Підняти і зігнути ліву ногу в коліні, ліктем правої руки доторкнутися до коліна лівої ноги, потім теж з правою ногою і лівою рукою. Повторити вправу 8-10 разів.